tisdag 10 augusti 2010

Pysseltagens augustitävling

Utmaningen denna månad är att skapa ett bokmärke... och det passade mig väldigt bra eftersom jag läser mycket!! Fram med nål och garn och börja skapa...

Läs mer om utmaningen här http://pysseltagen.blogspot.com/2010/08/augustitavling-bokmarke.html#comments
Jag började med att göra hål runt hela cs med min minsta öljettstansare, därefter sydde jag langettstygn runt hela... Söta Magnoliaflickan fick pryda bokmärket och hon är färglagd med PM och så fick hon lite glitterstickles i hårbandet och på klänningen, men det är svårt att se här. Bokstäverna är utstansade med QK Moxie alfabet och även där lite glitterstickles. Ett band i matchande färg och några utstansade blommor som fick lite gul chalk i kanterna och en pytteliten rhinestone i mitten. Duttade lite chalk över kortet oxå och använde en stor punchinella som mask till det... Ett grönt snöre - liknande bast - knöt jag fast till sist. Dottern ville genast ha detta bokmärke, som hon tyckte blev såå fint :-) så det blir väl att göra ett till så vi har ett båda två!!

3 kommentarer:

Mia sa...

Hej! Vilket sött bokmärke! Himla fint med den sydda kanten det ser genast mer arbetat ut då! Kul att du ville vara med i min bloggcandy! Lycka till! Kram Mia

Nilma sa...

Vilket härligt, somrigt bokmärke! Ska nog ge mig in i den tävlingen, jag också..

KatarinaR sa...

Hej!
Förstår att dottern ville ha bokmärket,för det är jättefint!