söndag 14 november 2010

Extrautmaningar i Scrapfebern!

Eftersom det är Fars-dag idag så börjar jag med att visa mitt lilla bidrag i form av ett kort jag gjort till extrautmaningen i Magdas Scrapfeber!

Någon av de här färgkombinationerna skulle användas...

... och som synes så använde jag mig av färgkombination 2.
Ja det mesta syns väl vad som är gjort... Kan tillägga att "farsdag" har jag skrivit med hjälp av schablon för att märka i kläder och det är skrivet på en bit kirurgtejp.


###################

En extrautmaning i scrapfebern var att vi skulle göra en skiss för kort/LO. Den här fina skissen har Ami gjort...

... och skissen kom sedan som ytterligare en extratävling där vi skulle tolka den. Här är min tolkning i form av ett kort!



Ljuset var lite dåligt när jag fotade så färgerna är något missvisande... ser mer orange ut än det cericeröda det egentligen är.


De fina papperna kommer från Sasafrass, textstämpeln från Bildmålarna, den tuffa tjejen är en clearstamp från SMIRK och blomman är en clearstamp från någonstans som jag inte vet... Alla stämplar är embossade i svart med min braiga embossingsak som heter BRÖDROST! Tjejen och blommorna har jag sedan färglagt med mina ProMarkers. Hjärtat har jag stansat ut, och det fick ett lager med crackle-accent på sig...

5 kommentarer:

Hege sa...

Dina kort är verkligne superfina. De är så välarbetade tykcer jag. Me Like !

Sollan sa...

Härliga alster du gjort. Får lite nostalgi känsla över hÄnglar killen, den har jag inte använt på evigheter. Kanske man skulle.. ;)

Karolina/karehed sa...

Tack för kommentaren i min blogg! :-)

Så många härliga bidrag du gjort till scrapfebern! Gillar speciellt kortet med Sassafras-papprena, så snyggt.

Mvh Karolina

Anonym sa...

Så fina kort och så smart att använda brödrosten! Har hört andra säga det men har varit en aningens skeptisk. Själv kör jag varmluftspistol... Funkar om man är snabb på slutet annars blir det väldigt lite upphöjt...

Anonym sa...

Jättefina kort du gör, Pillan.