tisdag 16 november 2010

Scrapfebern fortsätter...

Här kommer ytterligare två av mina bidrag i Magdas scrapfeber...

I utmaning # 11 ska man ha med en lista av något slag med minst tre punkter och dessutom använda sig av pärlor på valfritt sätt!

Det här var en bland de klurigaste utmaningarna för mig... att göra en lista!! Efter mycket gnuggande av knölarna kom jag på att jag skulle använda stämpeln "Njut av varje ögonblick" som jag köpte på Arkivet i Göteborg i januari... den embossade jag! Papper från Sasafrass (tack Nenne för min vinst!!) var ju en självklarhet med 1-2-3-listan. Använde min nyinköpta Dymo och gjorde tre remsor med... solstrålar, vänner & fredagsmys... alltså saker man ska njuta av i "vardagen". Lite knappar, band och så den fina blomman från kitet som fick lite droppar av crackle-accent på sig. Pärlorna är en del från swirlen som också kommer från kitet, men de fick lite "ny" färg på sig för att matcha... målade med turkose ProMarker.


#########################

Utmaning # 12 är den här fina skissen...


... dessutom ska man använda sig av minst två papper från scrapfeberkitet.


Här är min tolkning av den fina skissen i form av ett kort... Jag har använt fyra mönsterpapper från scrapfeberkitet. Maskat med punchinella och duttat med en chalk för att få dit de röda prickarna runtom. Blomstämpeln är från Magnolia och jag har färglagt med ProMarkers och så lite glitterstickles ovanpå det. Krya på dig-stämpeln är från Bildmålarna.



Nästa inlägg jag gör blir med de två sista korten jag gjort till scrapfebern... om det nu inte dyker upp nån sista-minuten-utmaning?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina kort! Jättebra idé med listan!
/Pernilla R

Mahlin78 sa...

Underbara alster! Kram