lördag 2 april 2011

Pysselmyran


Hittade en utmaning hos Pysselmyran denna vecka som är "Alster med ett fönster", så jag har gjort ett... fönster!!

Började med att skära ut ett papper som "tapet" och sedan satte jag dit ett bit vit brodyr som gardin. Flickan som står och tittar ut är en Hängelstämpel som är färglagd med ProMarker, liksom blomman. Fönstret är OH-plast och spröjsen har jag målat dit med akrylfärg och de tillklippta fönsterfodren fick också lite färg på sig för lite mer "liv". Blomlådan framför fönstret blev det lite "knep & knåp" med... många utstansade små blommor och blad.

En närbild...
Ett lite pilligt kort att göra, men annorlunda och kul!

9 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Hej

Ojojojoj vilket jobb, men fint blev det ....
Hoppas vi syns till nästa helg .......

//anneli

Louise sa...

Så läckert kort, å vilken vacker blom låda du har fått till.
Undrar om du har lust att skicka ett mail till mig på adressen: louise.uddenbjork@hs.lrf.se
har lite info om nästa helgs träff.

Kram Louise

Anonym sa...

Så härliga kort du gör Pillan! Perfekt med färglada kort nu till våren!! Kram Sandra

Unknown sa...

Härligt kort.
jätte fint
Lycka till !!
Kram Elin

Ingela G sa...

Grattis till en lottad vinst hos Pysselmyran!
Härligt kort!
Skicka din adress till sofia@pysselmyran.se så dyker det upp något i din brevlåda.
Vänliga hälsningar Ingela dt Pysselmyran

Piglet sa...

Vilket häftigt kort! och grattis till vinsten!

Är riktigt imponerad av din tjusiga blomlåda, måste jag säga!

Mahlin78 sa...

Wow vilket läckert kort! Helt otroligt! Vilket pill med allt smått - imponerande! Syns på lördag :-) Kram kram

Unknown sa...

Vill bara säga att du har en liten gåva att hämta i min blogg...

Kram Elin

Katja/MezzaNotte sa...

Fint kort!! det är ju jättefint!!

kram