torsdag 17 maj 2012

Tilda i rosa

Här är lilla söta Tilda med ros i handen...


Papper kommer från Magnolia "Sweet Crazy Love"
och även den lilla fjärilen kommer från Magnolia.
Den stora rosen har jag färglagt med ProMarker och sedan fick den en dusch av Perfect Pearls.


Runt hela kortet har jag chalkat med vitt och sedan sytt en söm på symaskinen.
Har satt ett beige crispband bakom motivet och en rosa dubbel rosett av smalt satinband vid sidan av. Har även satt band på smala bitar av CS som får sticka ut lite bakom.


Blommorna har jag gjort genom att sätta ihop tre stycken utstansade av den minsta retrostansen.
Blött, knycklat ihop och monterat ihop. I blommans mitt har jag strött små glaspärlor i silver!

Jag är med i följande utmaningar

Just Magnolia - More than one Stamp
Magnolia Stamp Lovers - Magolia image that has a flower in it


3 kommentarer:

Christine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anneli Mellstrand sa...

Jätte härligt kort , dina blommor är så fina .........

Trevlig helg på dig

Kram
//anneli

Linda-Marie sa...

Vilken sötnos du bloggar idag på ditt söta kort....
Trevlig helg

kramiz