tisdag 31 juli 2012

Ett julkort till...

Nu kan man ju nästan tro att julkortstillverkningen har startat igång på allvar hos mig...
men så är det inte... tror jag ;-)

Idag blir det i alla fall ytterligare ett att visa.
Den här gången med söta Tilda från Magnolia.
Det mönstrade papperet är från Magnolias "Sweet Christmas Dreams".


Jag har målat med ProMarkers och även hjärtat fick lite färg,
även om det egentligen ska vara ett "snöhjärta".
Tror Tilda varit lite busig och blandat i röd färg i snön :-)

Sytt sömmar runtom hela kortet och runt motivet.
På Tildas mössa och på snöprickarna runt henne har jag använt Puffy Velvet.
Den utstansade ovala diesen är från Nellie Snellen och så har jag använt en bit ostduk.


Eftersom jag inte har några blommor som ser juliga ut, så använde jag en av MS-stansarna...
Det blev en ovanlig variant på julstjärna och så lite glitterstickles på den.
Några pyntebär och utstansade kvistar sitter bakom.


Stjärnorna är utstansade med QK-tången och så blev det lite silverstickles på dem.


God Jul-skylten är utklippt från ett Maja Design julpapper.
Här syns även fotohörnen jag stansat ut...


Jag deltar i följande utmaningar

Magnolia-Licious Highlites - Christmas or Holliday card
Sassy Cheryl's - Show Me 
Tildas Town - Name your technique (stitching)
Stamp and create - Hand full of Love
Magnolia Inspiration Challenge - Christmas in July and red, green and white and also stars



12 kommentarer:

Rene sa...

This is gorgeous!!!! Love love LOVE it! Thank you so much for joining us at Tilda's Town this week! Good luck and I hope to see you back Friday!
Rene :D

Home sweet home sa...

Nydelig julekort med mange flotte detaljer på,flott arbeid.:):)Klem Merethe

Galenskap och lite allvar sa...

Vad fiffigt du gjorde med blomman, den ser faktiskt riktigt vintrig ut. Hela kortet är förstås riktigt snyggt. Håller mina tummar för dig!

Lite kul att läsa ditt inlägg när jag precis har lagt ut mina värsta sommarbilder från semestern. Snacka om kontraster..hahaha

Läste att du har börjat jobba igen. Själv har jag ledigt några dagar till. Känner du för en pysselkväll i veckan...om du kan och har lust?!

Kraaaam Veronica

Eva sa...

Tror Tilda gillar röda hjärtan... och den fina omgivningen hon har runt omkring sig! Vad duktig du är som kommit igång med julkorten, det lyckas jag aldrig med så här tidigt.
Lycka till i utmaningarna!
kram Eva

Céline sa...

so cute card, love the gorgeous flower
thanks for playing with us at tilda's town
hugs
céline

Shirley sa...

This card is beautiful, and your embellishments are fantastic.

Majsan sa...

ÅÅH såå superfina julkort du har gjort,så juliga och fina, gillar massor.
Ja jisses det är ju dags att börja med julkorten så man slipper massproduktionen i sista stund :)

Kram Majsan

Iffa ...... sa...

Hihi, ja visst ser hon lite busig ut Tilda =)

Ett jättefint julkort du gjort! Det sér verkligen kallt och vintrigt ut!!
Även julkortet här under var jättefint!
Jag har oxå börjat bli lite inspirerard av att göra julkort....redan.....så mitt första är under tillverkning =)

Ha en härlig kväll!
kram Iffa

Sassy Cheryl sa...

Super adorable Christmas card. What a fabulous image. . . .Such great details.
Thanks for playing along in the Sassy Cheryl's SMThursday this week.

Tina Makuc sa...

What a wonderful Christmas card Pillan!!!
I love the papers and all those gorgeous embellishments..
Thanks for joining us at Tilda's Town this week with your beautiful creation!! Good luck in the draw!!
Hugs, Tina

Charlotte sa...

Denna Tilda är en av mina favoriter och du har färglagt henna så fint. Gillar din julstjärna och de andra stjärnorna.
kram Charlotte

Janny sa...

WOW What a beauty thank you for joining us at TOMIC hugs Janny